مدیران نواندیش

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

چگونگی ایجاد ارتباط بهینه رهبر با اعضای تیم

پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ
به عنوان یک رهبر درست نیست که با همه ی اعضای تیم به یک شیوه رفتار کنید. مثلاً شاید شما اعضایی در تیم خودتان داشته باشید که روابط تان با این افراد را از طریق اعتمادی که به آن ها دارید توسعه داده اید. به این صورت که به آن ها اطمینان دارید، آن ها سخت کار می کنند و هرگز اجازه نمی دهند که شما دچار افول شوید. چنین اعضایی در تیم برای شما بسیار با ارزش بوده و شما می توانید از طریق ارائه ی پروژه های چالش برانگیز به این افراد توجه ویژه ی خود را به آن ها معطوف دارید.

همچنین شاید افرادی در تیم خود داشته باشید که از نظر شما مقبولیت کمتری دارند. این افراد ممکن است اهداف حرفه ای نداشته و از شایستگی کمتری برخوردار باشند. بنابراین شما نمی توانید به سادگی به آن ها اطمینان کنید.

آیا تا به حال پیش آمده که به تحلیل این قضیه بپردازید که چرا نمی توانید به برخی افراد اعتماد کنید؟ آیا این کار درست است یا غلط، آیا شما بد گمان هستید یا این که آن ها غیر قابل اعتماد هستند؟ آیا شما به صورت ناخودآگاه فرصت هایی را که ممکن است منجر به رشد و موفقیت آن ها کمک کند را از آن ها دریغ می کنید؟

ادامه مطلب

  • modirno modirno

چطور موتور انگیزه کارکنان را روشن کنیم؟

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ق.ظ

انگیزه نقش مهمی در ابعاد مختلف سازمانی داشته و  مدیران سازمان ها جهت دستیابی به اهداف سازمانی در دنیای رقابتی امروز، موظف به ایجاد انگیزه در افراد سازمان هستند. در مقاله قبلی با عنوان " ۱۰ راهکار ساده در افزایش انگیزه کارکنان به روش های ساده و کاربردی در افزایش انگیزه خود و کارمندانتان اشاره شد، در این مقاله نیز به روش های دیگری در این خصوص می پردازیم.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

کارآفرینی سازمانی چیست؟

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ
با توجه به رقابت شدید، تغییرات سریع، نیازهای جدید کارکنان و مشتریان و اصلاح شیوه‌های مدیریت سنتی برای استفاده بهینه از قابلیت‌های کارکنان، سازمان‌های امروزی سعی می‌کنند تا توجه بیشتری به کارآفرینی از خود نشان دهند.

استفاده از نوآوری به عنوان یک ساز و کار برای تعریف دوباره‌ی سازمان و موقعیت سازمان در بازار و در رقابت با دیگر سازمان‌ها، هسته‌ی اصلی کارآفرینی سازمانی را تشکیل می‌دهد.

کارآفرینی سازمانی، مفهومی در ارتباط با جهت‌گیری‌های کارآفرینانه‌ی یک سازمان می‌باشد. اگرچه کارآفرینی سازمانی ریشه در ادبیات کارآفرینی دارد اما امروزه کارآفرینی سازمانی به عنوان یک مفهوم مستقل، جایگاه خود را در ادبیات مدیریت یافته است.

ادامه مطلب


  • modirno modirno

۱۰ راهکار ساده در افزایش انگیزه کارکنان

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۱۲ ق.ظ
هر کسی می‌ تواند دچار کمبود انگیزه شود و باید گفت که افزایش انگیزه کارکنان در محل کار می‌ تواند بسیار سخت و چالش بر انگیز باشد. به همین دلیل برخی از نکات و راهنمایی‌ های مهمی را جمع آوری کرده ایم تا شما بتوانید انگیزه‌ ی بالای خود و تیمتان را حفظ کنید.

این راهنمایی‌ ها مخصوص یک صنعت خاص نیستند و بسیاری از آنها بدون صرف هزینه و یا هزینه کم اند. این راهنمایی‌ ها را می‌توان برای کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای تازه تأسیس به کار برد.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

هریک از اعضای تیم شما چه نقشی بازی می کنند؟

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۹ ب.ظ

اگر تمامی اعضای تیم سبک رفتاری و نقش مشابهی داشته باشند، در این صورت ممکن است که تیم نامتعادل شود. شناخت خصوصیات رفتاری، تیپ شخصیتی افراد منجر به مدیریت بهتر تیم و دستیابی به اهداف سازمانی خواهد شد.

بلبین ۹ نقش برای اعضای تیم در نظر گرفته و همه ی آن ها را در سه گروه دسته بندی کرده است. هر کدام از این نقش ها در تیم به نوع رفتار و قدرت روابط بین فردی بستگی دارد.

ادامه مطلب


  • modirno modirno

مدیریت عملکرد چه مزایایی برای سازمانتان دارد؟

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۱۹ ب.ظ
بسیاری از نویسندگان و مشاوران از مدیریت عملکرد به عنوان جایگزین سیستم ارزیابی سنتی استفاده می کنند. اما از این روش به طور گسترده تر می توان در سازمان ها استفاده کرد.

مدیریت عملکرد "ایجاد یا تنظیم محیط کاری به گونه ای است که افراد قادر به ارائه بهترین عملکرد خود باشند". کار سیستم مدیریت عملکرد با تعریف شغل شروع شده و هنگامی که کارمند سازمان را ترک می کند، پایان می یابد. مدیریت عملکرد تعامل مدیران و کارمندان را در تمام مراحل و قدم ها تعریف کرده و باعث می شود  تمامی تعاملات با کارمندان به یک فرصت برای یادگیری تبدیل شود.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

۵ ویژگی شخصیتی مثبت برای موفقیت

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲ ق.ظ
شما همه چیز برای داشتن زندگی بهتر و رسیدن به موفقیت را در وجود خود دارید و نکته مهم این است که همه موفقیت ها قابل یادگیری اند. شما می توانید صفات شخصیتی مختلفی را بیاموزید تا فردی موفق شوید.

راه های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید موفق شوید و معانی مختلفی برای کلمه موفقیت وجود دارد. در اینجا ۵  ویژگی مهم شخصیتی برای دستیابی به موفقیت و زندگی بهتر را برایتان آورده ایم.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

۷ راه موثر برای افزایش انگیزه

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ
افزایش انگیزه در محیط کار می ‌تواند باعث بهبود عملکرد، افزایش روحیه و افزایش بهره وری شود. اگرچه عوامل انگیزشی مختلف بر روی انواع مختلفی از کارمندان کارایی دارند، اما تکنیک‌ های معمول و مشترک فراوانی وجود دارند که کارمندان را در ارتباط با شغلشان هیجان زده کرده و انرژی آنها را افزایش می‌ دهند. اگر به این موضوع شک دارید، از کارکنان خود بپرسید چه کارهایی می‌ توانید برای آنها انجام دهید تا درباره محیط کاری خود انگیزه بیشتری پیدا کنند.

در این مقاله به ۷ نکته برای افزایش انگیزه کارمندانتان اشاره نموده ایم...

ادامه مطلب

  • modirno modirno

۶ نقش کلیدی افراد تیم

شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

با درک وظایف و نقش افراد تیم، درک خواهید کرد که هر کدام از اعضاء برای دستیابی به هدف مورد نظر چه عملکردی باید ارائه دهند. در اغلب موارد با وجود روشن و مشخص بودن نقش ها و مسئولیت ها، تمام پتانسیل تیم در مدت کوتاهی سقوط خواهد کرد. در تیم هایی که شما با آن ها کار می کنید این اتفاق چطور رخ می دهد؟

- شاید در برخی موارد انتظاری را که از افراد دارید به درستی انجام نمی دهند.

- شاید برخی دیگر از انعطاف کافی برخوردار نیستند، در نتیجه همه چیز دچار رخنه و شکاف می شود.

- شاید یکی از افراد تیم دچار نا امیدی شود چرا که نگرش او با سایرین در تضاد است.

نقش افراد درون تیم را به ۹ دسته تقسیم بندی شده (مدل بلبین) که این نقش های مشخص موجب موفقیت تیم می شوند. در ادامه با این نقش ها آشنا می شویم.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

لزوم ریسک پذیری برای کارآفرین ها

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۲۷ ق.ظ

تقریبا در تمام تعاریف کارآفرینی از ریسک پذیری به عنوان یک عنصر اساسی یاد شده است. بدیهی است که کارآفرینان ریسک های حساب شده را می پذیرند. آن ها سعی می کنند ریسک هایی که مجبور به قبول آن ها هستند را با دقت تعریف کنند تا خطرات ناشی از آن را تا حد ممکن به حداقل برسانند. کارآفرینان همواره درباره ی ریسک هایشان فکر می کنند اما نه به شکل منفی؛ بلکه آن ها ریسک را به عنوان چالشی تلقی می کنند که باید آن ها را کنترل و مدیریت کرد.

ریسک چیست؟

تاکنون تعاریف زیادی از ریسک و ریسک پذیری ارائه شده است. به عنوان مثال یکی از تعاریف، ریسک را حاصل ضرب احتمال وقوع یک حادثه در نتایج و تبعات آن برای یک دوره ی زمانی مشخص ارزیابی کرده است.

ادامه مطلب

  • modirno modirno