مدیران نواندیش

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳ راهکار عملی در مدیریت کسب و کار

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ


 خیلی از ما بدون تسلط کامل بر هنر مدیریت خودمان، زندگی را طی می‌کنیم. کار بخش مهمی از زندگی ماست و باید نکات مهم و کاربردی این حوزه را یاد گرفته و از آنها استفاده کنیم. این نکته در مورد کارآفرینان نیز صدق کرده و باید به نکات اساسی و لازم توجه کرده تا از این بخش بیشترین سود را ببرند.

۱-مدیریت زمان

زمان در حال گذر است نمی‌توانیم آن را افزایش دهیم و به قدر کافی از آن در اختیار نداریم. بنابراین لازم است نهایت استفاده را از آن ببریم. دو روش برای حداکثر بهره‌برداری از زمان وجود دارد :

- استفاده‌ی "کارآ" از زمان: برای هر حجم از زمان، دو برابر فعالیت کنیم.

- استفاده‌ی "کارآمد" از زمان: برای انجام دادن کارهای درست، تمرکز کنیم.

به طور ایده‌آل لازم است از زمان هم به طور کارآ و هم کارآمد بهره ببریم.

خیلی از دوره‌های مدیریت زمان، بر کارایی زمان تمرکز دارند. سعی کنید، بر کارآمدی زمان تمرکز کنیم. در ابتدا تمرینی را انجام می‌دهیم:

- ده یا بیست سال گذشته را به یاد بیاورید. چه چیزی از آن سال‌ها، بیشتر به خاطرتان می‌آید؟

- می‌خواهید امسال را در بیست سال آینده، چطور به یاد بیاورید؟

افزایش ۸ درصدی حقوق، انجام دادن ۲۱۲۵ ساعت کار و... این ها گزینه‌هایی هستند که ممکن است به خاطرتان بیاید. سال‌هایی هستند که از آن ها چیز به درد بخوری به خاطر نمی‌آید.

سال‌های هدر رفته‌ی زیادی در زندگی همه‌ی ما وجود دارد. زندگی را باید به شیوه‌ای دیگر و خاص ادامه داد تا سال‌هایی به یادماندنی را برایمان بر جای گذارد. برای ماندگار شدن یک سال، چند هدف تعیین کنید.

ممکن است رسیدن به برخی اهداف، بیشتر از یک سال طول بکشد، اما بهتر است که برایش تلاش کنید و این تلاش برایتان ماندنی شود تا اینکه اصلاً هدفی نداشته باشید. وقتی هدف خود را تعیین کردید، برای به دست آوردن آن، در هرس کردن هر چیز مزاحمی، بی‌رحم باشید. خواهید دید که بخش بزرگی از زندگی شما، همهمه بوده و حجم زیادی را اشغال کرده است. همهمه‌ها را از بین ببرید و بر روی هدفتان تمرکز داشته باشید.
ادامه مطلب

  • modirno modirno


ارزیابی رفتار مصرف‌کننده نگاهی دقیق به انگیزه‌ها، استدلال‌ها و اقداماتی که به تصمیم خرید می‌انجامد را دارا می‌باشد. شناخت جنبه‌های رفتار مصرف‌کننده و روش‌های مطالعه، بینش ارزشمندی برای کسب‌وکار فراهم نموده و تکنیک‌های مهمی برای پیشرفت کسب‌وکارتان به شما پیشنهاد می‌کند.

رفتار مشتری

روانشناسی رفتار مصرف‌کننده از منظر دلایل خرید و عوامل مرتبط که می‌توانند بر تصمیم‌گیری اثرگذار باشند، به طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است. هنگام خرید، اکثر مصرف‌کنندگان به طور مداوم فکر می‌کنند که چرا و به چه علت این خرید را انجام می‌دهند اما استدلالشان ترکیبی از چندین جنبه است.

تحقیقات سه دلیل اساسی خرید را یافته‌اند:

-نیاز : غذا، محل سکونت، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از کودکان و ....

-نماد وضعیت اجتماعی : لباس‌های مد روز، ماشین‌های گران قیمت، خانه‌های بزرگ

-هدایا : خرید با هدف هدیه‌دادن به دیگران

تحقیقات همچنین سه دلیل خریدن نکردن مصرف‌کنندگان را نیز پیدا کرده‌ا‌ند:

-عدم نیاز : مصرف‌کننده به آن محصول احتیاج ندارد و آن را خریداری نمی‌کند.

-کمبود مالی : پولی برای خرید کردن کافی نیست.

-دوست نداشتن : مصرف‌کننده محصول را دوست ندارد.

چگونه رفتار مصرف‌کننده مورد مطالعه قرار می‌گیرد؟

با گذشت زمان، محققان اجتماعی روش‌های زیادی را برای بررسی مصرف‌کنندگان و رفتارهایی که باعث تصمیم به خرید می‌شوند یافته‌اند.

تحقیقات به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ تحقیق اولیه که به صورت فردی یا سازمانی طراحی و اجرا می‌شود، تحقیق ثانویه از اطلاعاتی که توسط دیگران جمع‌آوری شده و برای نتیجه‌گیری‌های جدید یا متفاوت استفاده می‌شود.

بعضی از روش‌های تحقیق اولیه عبارتند از:

-نظرسنجی‌ها : نظرسنجی یک روش ایده‌آل برای جمع‌آوری مقدار زیادی اطلاعات خاص است، می‌تواند شامل سوالات باز باشد (به عنوان مثال، شما ساکن کدام شهر هستید؟) یا سوالات چند گزینه‌ای (به عنوان مثال، آیا ازدواج کرده‌اید؟ بله یا خیر). نظرسنجی‌ها می‌توانند از طریق ایمیل ارسال یا توسط اشخاص انجام شوند.

ادامه مطلب

  • modirno modirno