مدیران نواندیش

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

استفاده از فنون مذاکره در مخالفت با قدرتمندان

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ


مدیر شما یک طرح جدید را پیشنهاد می‌دهد اما فکر می‌کنید این طرح عملی نخواهد بود. همکار ارشد شما جدول زمانی یک پروژه را برایتان شرح می‌دهد ولی تصور می‌کنید غیر واقعی است. چگونه مخالفت خود را با کسی که دارای قدرت بیشتری نسبت به شماست ابراز می‌کنید؟ چگونه تصمیم می‌گیرید که آیا این موضوع ارزش صحبت کردن را دارد یا نه؟ و اگر این کار را انجام می‌دهید، دقیقاً چه چیزهایی باید بگویید؟

این یک واکنش طبیعی انسان است که از مخالفت کردن با افراد برتر بپرهیزد. بدن ما همیشه برای بقا تلاش می‌کند، بنابراین به صورت طبیعی از موقعیت‌هایی که ممکن است به ما آسیب برسانند، دوری می‌کنیم. پیامدهای منفی این مخالفت‌کردن دلیل اضطراب و استرس ما است. فکر می‌کنیم بعد از صحبت کردن دیگر آن‌ها به ما توجه نخواهند کرد چون فکر می‌کنند ما آزاردهنده‌ایم و یا شاید حتی بدتر اخراج خواهیم شد اگرچه راه ساده‌تر آن است که با آن‌ها موافقت نماییم اما همیشه این کار درست نیست.

در این مقاله با این موضوع آشنا می‌شویم که چگونه از فنون مذاکره در مخالفت با افراد قدرتمند استفاده کنیم.

۱- در مورد ریسک‌ها واقع‌بین باشید.

اکثر افراد تمایل دارند ریسک‌های مربوط به صحبت‌کردن را پرخطرتر و بزرگتر نشان دهند. واکنش طبیعی ما این است که تصور کنیم که همه چیز به صورت بدی پیش خواهد رفت. بله، ممکن است همکار شما در ابتدا تعجب کند و کمی ناراحت شود. اما خوشبختانه، شما اخراج نخواهید شد یا دشمنی برای خود نخواهید ساخت! ابتدا باید ریسک‌های صحبت نکردن را در نظر بگیرید- ممکن است پروژه از خط خارج شود و یا شما اعتماد تیم پروژه را از دست بدهید. پس به طور واقع بینانه‌ای عواقب کار را در نظر گرفته و از فنون مذاکره برای حل این مشکل استفاده کنید.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

۱۳ نکته موفقیت آمیز فروش تلفنی در تماس های سرد

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ق.ظ

هر نوع برخورد یا تماسی که برای بار اول، با کسانی برقرار می‌شود که هیچ آشنایی با آنها وجود ندارد،  تماس سرد  (cold calling) نامیده می‌شود. تماس‌های سرد یکی از روش‌های برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. باید بدانیم حتی حرفه‌ای‌ترین فروشندگان نیز در ۹۰ درصد مواقع نمی‌توانند در فروش تلفنی طی یک تماس سرد چیزی بفروشند، اما این به معنای عدم موفقیت آنها در اولین تماس نیست.

 ممکن است تماس سرد اصلاً کار جالبی در فروش تلفنی نباشد. اما در بسیاری از صنایع یا کسب و کارها امری لازم و مهم تلقی خواهد شد. برای اینکه تماس سرد خوبی را پیش ببرید، بهتر است به نکات و تکنیک های زیر، توجه کنید:

۱- از نظر ذهنی خودتان را آماده کنید.

تماس سرد در فروش تلفنی می تواند بسیار ترسناک باشد، به خصوص زمانی که آمادگی هم نداشته باشید. بنابراین قبل از شروع، حتما باید خودتان را از نظر ذهنی به وضعیت مطلوبی برسانید. این بدان معنی است که شما باید به ۸۰ درصد نکاتی که قرار است در رابطه با آنها صحبت کنید، اشراف داشته باشید. البته این مورد با تکرار زیاد کمی راحت تر خواهد شد.
ادامه مطلب

  • modirno modirno

۴ روش موثر در تقویت مهارت های کلامی

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ق.ظ



همه می دانیم که توانایی برقراری ارتباط، داشتن و تقویت مهارت های کلامی، یک عامل مهم برای داشتن یک زندگی موفق و شاد است و اولین گام برای برقراری ارتباط، داشتن فن بیان مناسب می باشد. توانایی خوب صحبت کردن یک امتیاز عالی و عاملی برای پیشرفت ما محسوب می شود.

در مجموعه مقالات " مهارت های کلامی در کسب و کار " به بیان روش ها و ترفندهایی از مذاکره می پردازیم که به کمک آنها می توانید در کسب و  کارتان به سرعت رشد کرده و مسیر دستیابی به اهدافتان را هموار کنید.

در قسمت اول از سری مقالات مهارت های کلامی در کسب و کار به این موضوع پرداختیم که چگونه در محل کار به طور حرفه ای صحبت کنید. درمقاله دوم نیز به دو روش شخصیت شناسی و گسترش دایره لغات اشاره نمودیم. در این مقاله نیز به ادامه مطلب پرداخته و به ۴۴ روش موثر دیگر در تقویت مهارت های کلامی شما می پردازیم.


ادامه مطلب

  • modirno modirno