مدیران نواندیش

۱۳ نکته موفقیت آمیز فروش تلفنی در تماس های سرد

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ق.ظ

هر نوع برخورد یا تماسی که برای بار اول، با کسانی برقرار می‌شود که هیچ آشنایی با آنها وجود ندارد،  تماس سرد  (cold calling) نامیده می‌شود. تماس‌های سرد یکی از روش‌های برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. باید بدانیم حتی حرفه‌ای‌ترین فروشندگان نیز در ۹۰ درصد مواقع نمی‌توانند در فروش تلفنی طی یک تماس سرد چیزی بفروشند، اما این به معنای عدم موفقیت آنها در اولین تماس نیست.

 ممکن است تماس سرد اصلاً کار جالبی در فروش تلفنی نباشد. اما در بسیاری از صنایع یا کسب و کارها امری لازم و مهم تلقی خواهد شد. برای اینکه تماس سرد خوبی را پیش ببرید، بهتر است به نکات و تکنیک های زیر، توجه کنید:

۱- از نظر ذهنی خودتان را آماده کنید.

تماس سرد در فروش تلفنی می تواند بسیار ترسناک باشد، به خصوص زمانی که آمادگی هم نداشته باشید. بنابراین قبل از شروع، حتما باید خودتان را از نظر ذهنی به وضعیت مطلوبی برسانید. این بدان معنی است که شما باید به ۸۰ درصد نکاتی که قرار است در رابطه با آنها صحبت کنید، اشراف داشته باشید. البته این مورد با تکرار زیاد کمی راحت تر خواهد شد.
ادامه مطلب

  • modirno modirno

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی