مدیران نواندیش

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۰ مورد از مهم ترین مهارت های بازاریابی

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ


وقتی با افراد موفق در ارتباط باشید، یکی از جالب ‌ترین کارهایی که می‌ توانید انجام دهید این است که سعی کنید مهارت‌ هایی که باعث موفقیت فرد در آن حرفه و آن نقش شده را تعیین کنید. این کار در حرفه بازاریابی جالب‌ تر نیز هست زیرا بازاریابی در طول دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. بازاریاب‌ های موفق می‌ توانند ویژگی‌ های بسیار مختلف و گسترده‌ ای داشته باشند، اما ما در اینجا ۱۱ مورد از مهم ترین مهارت های بازاریابی که بسیار پر کاربرد اند را شناسایی کرده ایم.

مهارت‌ های بازاریابی مهم و ضروری :

به طور کلی، بازاریابان بسیار موفق امروز:

۱- بازاریابانی سودآور و درآمد محور هستند.

۲- مشتریان و بازارهای خود را می ‌شناسند.

۳- تجربه قابل ملاحظه ای را برای مشتریان به وجود می‌ آورند.

۴- داستان سراهای بسیار خوبی هستند.

۵- همه چیز را امتحان می‌ کنند و بر مبنای فرض و گمان پیش نمی روند.

۶- هرگز از کسب ترفندهای بازاریابی جدید دست نمی‌ کشند.

۷- از داده‌ ها و اطلاعات برای تصمیم گیری استفاده می‌ کنند.

۸- از کار کردن با تکنولوژی لذت می‌ برند.

۹- کار خود را طبق برنامه مدیریت می‌ کنند.

۱۰- بسیار خوب می‌ نویسند.

۱۱- نتایجی خاص و قابل مشاهده ارائه می ‌دهند.

۱-بازاریابی درآمد محور

بازاریابانی که می ‌توانند محرک سود و درآمد باشند، در این حرفه رشد خواهند کرد. زیرا اکثر مدیران باور دارند که بازاریابان از اهداف تجاری شرکت جدا شده‌ اند.

بررسی جدید انجام شده توسط گروه بازاریابی Fournaise نیز به این موضوع اشاره کرده است – ۷۸ درصد از مدیران اجرایی به طور اشتباه فکر می‌ کنند که بازاریابی بر روی ایجاد رشد درآمدی متمرکز نیست و ۸۰ درصد از مدیران اجرایی باور دارند که بازاریاب‌ ها از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت جدا شده‌ اند. بازاریاب‌ هایی که بتوانند تلاش خود را به بهبود درآمد مرتبط کنند، در چنین محیطی رشد خواهند کرد.
ادامه مطلب

  • modirno modirno

چرا باید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنیم؟

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ق.ظ


در محیط های کاری مدرن و امروزی، چیدمان نیروی انسانی و نقش آن در موفقیت و شکست کسب و کار، جایگاهی به مراتب متفاوت تر از گذشته به خود گرفته است. اینکه منابع انسانی و مدیریت از جایگاه سنتی خود یعنی تولید تفکر از جانب مدیریت و نیروی فیزیکی از جانب منابع انسانی جای خود را به مشارکت در تصمیم گیری و راهبری سازمان از هر دو گروه (مدیریت و منابع انسانی) داده است، باعث می شود تا نگاه دقیق تری به فرآیند مدیریت در عصر حاضر بیاندازیم.

دیگر نمی توان تنها با برطرف کردن سطوح زیرین نیازهای انسانی (سلسله مراتب نیازهای مازلو) به سطح مطلوبی از رقابت نیروی انسانی و در نتیجه سطح رضایت مشتریان دست یافت و زمانی که کسب و کاری نتواند سطح رضایت مشتریان خود را در حد مطلوب حفظ کند، نمی تواند دست به نتایج متفاوتی در صنعت خود بزند.

یکی از لطمات اصلی عدم وجود انگیزه در سازمان، نرخ بالای تغییرات و جابه جایی پرسنل کسب و کار است. این جا به جایی هزینه های سنگینی را به شما و کسب و کارتان تحمیل خواهد نمود که بخش اعظم این هزینه هادر دفاتر حسابداری درج نخواهند شد.

به عنوان مثال : هزینه های آموزش پرسنل جدید، هزینه های از دست دادن زمان لازم برای جایگزینی، هزینه های جاماندن از رقابت و... هزینه هایی  هستند که نامشهود بوده و به سازمان لطمات زیادی وارد می نمایند. از طرفی متاسفانه تنها هزینه های آگهی جذب و حقوق و مزایای انتخاب های اشتباه در فرآیندهای جایگزینی در دفاتر حسابداری ثبت خواهند شد.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

استراتژی چه نقشی در سازمان دارد؟

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۵ ق.ظ




به قلم دکتر رضاییان، استراتژی از نظر تئوری، برنامه‌ای جامع برای عمل است که جهت‌گیری های عمده سازمان را معین می کند و رهنمودهایی برای تخصیص منابع در مسیر نیل به اهداف بلند مدت سازمان، پیش پای مدیران قرار می دهد. انتخاب استراتژی، کاری پیچیده و حتی مخاطره آمیز است. زیرا هر استراتژی، سازمان را به یک محیط رقابتی خاص هدایت می کند و چگونگی برنامه ریزی مدیران برای تطبیق قوت ها و ضعف های سازمان با فرصت ها و تهدیدات محیطی را معین می سازد.

استراتژی در ادبیات مدیریت، به خصوص در ادبیات حوزه برنامه‌ریزی استراتژیک، چنان برای مدت‌های طولانی و با تأکید بسیار تکرار شده است که مدیران ارشد گمان می‌کنند وظیفه آنها صرفاً فرموله کردن استراتژی و وظیفه دیگران صرفاً اجرا کردن این استراتژی است. در ‌واقع، طبق این تعریف، مدیریت ارشد صرفاً فکر می‌کند و دیگران (طبق آنچه به آنها ابلاغ شده) عمل می‌کنند.

"استراتژی یک باور است و نه یک تئوری" باوری که باید در ذهن کلیه مدیران جای بگیرد.

اما وجود این تئوری در منابع مکتوب، برای اداره سازمان کفایت نمی‌کند. بیش از ۹۰ درصد از استراتژی ها با شکست مواجه می شوند و از دستیابی به اهداف اساسی خود باز می مانند.

دو دلیل عمده برای این مشکل اساسی وجود دارد:

اول اینکه سازمانها معمولاً با قابلیت های مدیریتی اداره می شوند. حال آنکه پیاده سازی استراتژی بیش از آنکه نیازمند مدیریت باشد نیازمند راهبری است.
ادامه مطلب

  • modirno modirno

اهمیت و چگونگی بازاریابی در مسیر کارآفرینی

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ق.ظ



پیش از حرکت در مسیر کارآفرینی لازم است در مورد تئوری بازاریابی چند نکته را بدانیم. اینکه مفهوم بازاریابی چیست و از چه مؤلفه‌هایی تشکیل شده و با کسب چه فاکتورهایی می‌توان به نتایج مطلوب در بازاریابی رسید. در ادامه، چرخه عمر کسب و کار را در ارتباط با فعالیت های بازاریابی و نقش آن ها را در مسیر نیل به اهداف سازمان بررسی می کنیم.

بازاریابی، به عنوان فرایندی مدیریتی- اجتماعی تعریف می‌شود که توسط آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. مفهوم بازار، مجموعه ای از خریداران بالقوه را شامل می شود. پر واضح است که نیاز در خیلی از افراد وجود دارد اما اینکه چه عاملی این نیاز را بیدار کند تا فرد را به خرید وادار نماید، نکته مهم و حائز اهمیتی در بازاریابی است.

از تعریف فوق استنباط می شود که بازاریابی بر خلاف تصور عموم، به مفهوم صِرفاً فروش و کسب سود نیست. مقصد فعالیت های بازاریابی پاسخگویی به نیاز مشتریان برای اهداف ماندگارتر از اهداف مالی است.

برای تسخیر بازار هدف، ابزارهای مختلفی وجود دارند که در این مسیر به بازاریابان و مدیران کمک می‌کند. عواملی که در تئوری بازاریابی به نام ۶P شناخته شده اند، شامل محصول (product)، محل عرضه (place)، قیمت (price)، برنامه های ترویجی (promotion)، کارکنان شرکت (people) و به عنوان آخرین عامل، فرایند (process) است.

هر کدام از این فاکتورها، پارامترهای جزئی‌تری را شامل می‌شوند که باید در روند فعالیت‌های شرکت مورد توجه قرار گیرند. در مقاله افراد در آمیخته بازاریابی چه نقشی دارند؟ می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ۶pp کسب کنید.
ادامه مطلب

  • modirno modirno