مدیران نواندیش

۳ گام در مدیریت اعضای تیم

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲ ق.ظ

 در مقاله "مهارت های مهم در مدیریت تیم" به موضوع سپردن مسئولیت به افراد تیم، انگیزه دهی به آنها و توسعه و پروش تیم پرداختیم در این مقاله نیز به نکات مهم دیگری در این خصوص می پردازیم که راهنمای شما در این مسیر هستند.

۱-با اعضای تیم خود و سایر افراد ارتباط برقرار کرده و با آن ها کار کنید.

تقریبا می توان گفت که توانایی برقراری ارتباط  یک مورد ضروری برای موفقیت در تمامی نقش هاست. اما توانایی ها و تکنیک های خاصی وجود دارند که شما به عنوان یک مدیر باید از آن ها استفاده کنید.

حال به نحوه برقراری ارتباط با هریک از اعضای تیم می پردازیم :

با افراد درون تیم خود ارتباط برقرار کنید.

نظر به این که مدیر یک تیم هستید، بنابراین باید جلسات منظم زیادی را مدیریت کنید. تمامی انواع جلسات، خصوصاً جلساتی که به صورت منظم برگزار می شوند، به هدر دادن وقت افراد معروف اند! بنابراین باید تسلط و توانایی خود را برای برگزاری جلسات به صورت مؤثر افزایش دهید.

در بسیاری از جلسات، مانند جلسات طوفان فکری، شما به عنوان مدیر یک تیم باید وضعیت را به صورت آرام حفظ کرده و لازم است که این کار را به راحتی انجام دهید.

شنونده ی فعالی باشید، واقعا بشنوید و گوش کنید که افراد چه می گویند، درست گوش دادن یکی دیگر از توانایی های مهم مدیران و همچنین سایر افراد است. سعی کنید در این کار ماهر شوید.

اکثر مدیران موفق شنونده های بسیار خوبی هستند. این کار به آن ها کمک می کند تا خیلی زود مسائل را کشف و حل کنند. همچنین این امر از سوءتفاهم های سنگین جلوگیری کرده و اعتماد را در میان اعضای تیم ایجاد می کند.

با افراد خارج از تیم ارتباط برقرار کنید.

احتمالا رئیس شما مهم ترین فردی است که لازم است با او در ارتباط باشید. وقت بگذارید تا متوجه شوید که رئیس شما چه انتظاری از شما و اعضای تیم تان دارد. اگر بتوانید به درستی متوجه شوید که چه چیزی مورد پسند و رضایت رئیس تان است و ترجیح می دهد کارها چگونه ارائه شوند، نظر مثبت او را به سمت خود جلب کرده و دیدار موفقی با او خواهید داشت.

به خودتان ترس راه ندهید و هر سوالی که در زمینه ی رهبری و مربیگری دارید از رئیس تان بپرسید؛ معمولاً شما می توانید موارد زیادی را از او یاد بگیرید اما ممکن است او در این زمینه فعال نباشد.

اگر شما ارتباط نزدیکی در زمینه ی مشورت با رئیس دارید، مطمئن باشید که قادر به استدلال بسیاری از مسائل خواهید بود. ابتدا موضوع ایجاد شده و خلاصه ای از تفکرات خود را برای او شرح داده سپس از او درخواست کمک کنید.

گذشته از این، به عنوان یک مدیر بخشی از  وظیفه ی شما توجه داشتن به تیم و محافظت از آن در برابر فشارهای بی دلیل و ناحق است. مهارت ابراز وجود و مذاکره ی برد - برد را بیاموزید، چرا که ممکن است شما با مذاکرات اضافی در رابطه با سایر مسائل از کار دور شوید.

بخش دیگری از وظیفه ی شما به عنوان مدیر، ایجاد تعامل میان تیم خودتان و سایر گروه هاست. با این افراد صحبت کنید که چه انتظاری از شما دارند و چگونه می توانند به شما کمک کنند.

ادامه مطلب

  • modirno modirno

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی