مدیران نواندیش

بی انگیزه بودن کارکنان چه پیامدهایی دارد؟

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱ ب.ظ



ایجاد انگیزه در کارمندان برای انجام دادن وظایف شغلی خود در سطح رضایت‌بخش یا بهتر می‌تواند چالش برانگیز باشد. کارکنان زمانی انگیزه‌ دارند  و نسبت به نتیجه کار خود متعصب هستند که خودشان مسئول انجام کارهایشان باشند. کارکنانی که انگیزه‌ای برای کسب موفقیت در شرکت شما ندارند، بصورت منفی بر دیگر افراد محل کار تأثیر می‌گذارند که حتی می‌تواند بطور مستقیم بر موفقیت کسب‌وکار کوچک شما اثر بگذارد. نارضایتی از محل کار، انگیزه کارکنان را از بین برده و منجر به پیامدهای منفی می‌شود.

درمقاله حاضر به ۴ پیامد ناشی از بی انگیزه بودن کارمندان در سازمان می پردازیم :

۱- عملکرد ضعیف

کارکنانی که بی انگیزه اند، کارشان را در سطح پایین‌تری نسبت به سایر کارمندان انجام می‌دهند. اگر هیچ هیجانی برای انجام مأموریت شرکت وجود نداشته باشد، دستیابی به سرعت مورد نیاز برای تکمیل پروژه دشوار خواهد شد.

بهره‌وری کم، ناشی از بی انگیزه بودن کارمند بوده و سایر کارکنان ممکن است احساس کنند که باید برای جبران وظایف ناتمام، به سختی کار کنند. همبستگی اهداف شرکت با اهداف کارکنان، به آنها کمک می‌کند تا متوجه اهمیت موقعیت خود شوند و با تشویق‌ درمی یابند که مورد قدردانی قرار گرفته اند.

با این حال، عملکرد ضعیف کارکنان می‌تواند باعث هدر رفت زمان در کسب‌وکارهای کوچک ‌شود و انجام پروژه‌ها به صورت ناتمام یا با تأخیر می‌تواند به طور مستقیم بر درآمد شما تأثیرگذار باشد.

به گفته آقای علی معبودی در مقاله "۶ راهکار برای انگیزه بخشی به پرسنل" ، یکی از مشکلات اصلی حوزه کسب و کار در سال های اخیر، کاهش وفاداری نیروی کار به دلیل حجم بالای اخراج ها، کاهش حجم کار و تغییر ساختارها بوده است و در گام اول باید وضعیت کسب و کارتان را در این مورد بررسی نمائید تا بتوانید راهکارهای بهینه ای جهت ارتقا سطح انگیزه همکاران و در نتیجه ثبات و ارتقا سودآوری مجموعه خود داشته باشید.
ادامه مطلب

  • modirno modirno

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی